* מידע נוסף
תפריט נגישות

סגן דניאל יעקב מנדל ז"ל

רשימות לזכרו

הספד / אל"מ נעם תיבון מח"ט הנח"ל

בני משפחת מנדל היקרים,
אם רוצים להבין את סוד עוצמתו של עם ישראל, צריך להגיע לכאן, לבית העלמין של גוש עציון, להסתכל על גבעות הטרשים, להיזכר בחלוצים שהפריחו פה את השממה, שנאחזו בגבעות החשופות.
אם רוצים להבין את סוד עוצמתו של עם ישראל, צריך להסתכל על גבעת הקרב ולשמוע את דני מס והל"ה נלחמים על טיפת דמם האחרונה, לשמוע את מתיישבי גוש עציון נלחמים עד נפילת הגוש והולכים לשבי הירדני.
אם רוצים להבין את סוד עוצמתו של עם ישראל, צריך לראות את בניהם שחזרו
ליישב את הגוש, לבנות ישובים, לעבד את האדמה, קלטו עליה ובנו גוש ישובים משגשג.
אם רוצים להבין את סוד עוצמתו של עם ישראל, צריך לראות את משפחת מנדל שעלתה מקנדה והתיישבה באלון שבות, בנתה בית, גידלה בנות ובנים וחינכה אותם לאהוב ולתרום לארץ הזאת.
אם רוצים להבין את סוד עוצמתו של עם ישראל, צריך לעקוב אחרי חייו ומותו של סגן דניאל מנדל ז"ל, שגדל בגוש עציון, אהב את הארץ הזאת, אהב את משפחתו וחבריו, היווה דוגמא ומופת, והיווה נקודת אור וחוזק לחבריו ומשפחתו, מבלי לבקש שום תמורה.
אם רוצים להבין את סוד עוצמתו של עם ישראל, צריך להבין מדוע דניאל התגייס לסיירת הנח"ל, הצטיין לאורך כל המסלול, הלך לקורס הקצינים והוביל צוות לתפארת - צוות מנדל. צריך לבחון את ערכיו של הקצין הצעיר הזה: הצניעות, הרעות, המקצועיות, אהבת הארץ ואהבת האדם. כזה היה דניאל: תלמיד חכם, מוסיקאי, ספורטאי, חבר נאמן ובן אהוב, מפקד אמיץ ועז נפש.
אם רוצים להבין את סוד עוצמתו של עם ישראל, צריך היה לבקר בבית משפחת מנדל לאחר נפילת בנם ולראות את העוצמה של המשפחה המופלאה הזו. צריך היה לראות את חייליו של סגן דניאל מנדל ז"ל שנלחמו ללא חת גם לאחר נפילתו ורק לאחר גמר המשימה התפנו לכאוב את נפילת מפקדם.
זהו סוד עוצמתנו. כמו אז, גם היום, מנהיגים צעירים וגיבורים מובילים ומגינים על עם ישראל. לחבורה הזו שייך סגן דניאל מנדל ז"ל. אהבנו את דניאל בחטיבת הנח"ל ובסיירת, הערכנו את דניאל, בטחנו בדניאל. חסרונו מורגש בכל רגע, בכל פעולה ובכל מקום.
משפחת מנדל היקרה, השכול הוא מסע ארוך וקשה, נשתדל ללוות אתכם במסע הקשה הזה, להושיט יד, לתת כתף וללכת בדרכו של דניאל, דרך של צניעות, אחדות, מנהיגות ואהבת הארץ.

בהערכה ואהבה,
אל"מ נעם תיבון - מפקד חטיבת הנח"ל

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה