תפריט נגישות

סמל מרדכי ימיני ז"ל

מרדכי ימיני
בן 22 בנפלו
בן טובה ומשה
נולד באירן
בל' באב תשי"א, 1/9/1951
התגורר בבני ברק
התגייס ב-23.7.1969
שרת בחיל השריון
יחידה: מפח"ט 434
נפל בקרב
בי"א בתשרי תשל"ד, 7/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: כפר נפח
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
חלקה: 9, שורה: 3, קבר: 23.
הותיר: הורים, אחים ואחיות
מרדכי היה חבר בבני עקיבא, סניף רחובות

קורות חיים

מרדכי, בן טובה ומשה, נולד ב-ל' מנחם אב תשי"א (1951) בהמדן שבאיראן, ועלה באותה שנה ארצה עם משפחתו. הוא למד בבית-הספר היסודי "ישורון" בפרדס-חנה ואחרי-כן סיים את לימודיו בישיבת "פורת יוסף" ברחובות. מרדכי היה תלמיד חרוץ, אהב בעיקר את מלאכת-היד והצטיין בה ובמקצוע ההנדסה. הוא היה חבר בתנועת "בני עקיבא" ונטל חלק פעיל בפעולותיה. במהלך לימודיו בישיבה, הקפיד לשמור על קשר עם הבית. הוא היה בן נאמן ומסור להוריו וקשור למשפחתו בכל לבו - בייחוד לאחיו התאום. הוא היה חבר בגרעין תעשייתי של "בני עקיבא", שישב תחילה במושב ארגמן בבקעת-הירדן ואחרי-כן הקים את היאחזות כפר-גינת שברמת-הגולן.

מרדכי גויס לצה"ל בסוף יולי 1969 והתנדב לנח"ל. לאחר הטירונות, ולאחר שהשתלם בקורס צניחה, בקורס מפקדי-כיתות ובקורס מקצועות טנק "סנטוריון", התמנה לטען-קשר בטנק. לאחר שהשתחרר מהשירות הסדיר, החל לשקוד על לימודי ההנדסאות - אך מלחמת יום-הכיפורים קטעה את לימודיו. כשפרצה המלחמה, נשלח מרדכי עם יחידתו לרמת-הגולן והשתתף בקרבות הבלימה נגד הסורים. ביום י"א בתשרי תשל"ד (7.10.1973), נפגע הטנק שלו בקרב-שריון בקרבת המחצבה בנפח, והוא נהרג במקום. תחילה לא נמצאה גופתו והוא הוכרז כנעדר ואחר-כך נחשב כנעלם.

כעבור כשמונה חודשים מיום נפילתו הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בקרית-שאול. השאיר אחריו אב, אם, שלושה אחים ושתי אחיות. לאחר נפלו הועלה לדרגת סמל.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה