תפריט נגישות

שקד לסקר ז"ל

שקד לסקר
בן 16 במותו
בן אביגיל ודניאל
נולד בכ"ד באדר תש"נ, 20/3/1990
התגורר בקדומים
חלל פעולת איבה
בב' בניסן תשס"ו, 30/3/2006
מקום אירוע: קדומים
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: קדומים
הותיר: הורים, שני אחים ואחות
שקד היה חבר בבני עקיבא, סניף קדומים

קורות חיים

שקד, בן אביגיל ודניאל, נולד בישראל בכ"ד באדר תש"ן (20.03.1990). ילד שלישי להוריו, אח למירון, עינב ועדיאל. מראה השקדיות הפורחות של סוף החורף הביא את אמו אביגיל לקרוא לו בשם שקד.

שקד - ילד, נער עם שמחת חיים ומאור פנים. הקדים שלום לכולם עם חיוך קורן וקידה קלה. חכם, נעים הליכות ודרך ארץ. טוב לב עם הרבה חום ואהבת הזולת, מעניק מעצמו, קשוב, בעל עין טובה הרואה בכל אחד את מעלתו.

מירון: "כל פעם היית עושה לי טובות. כשהתחתנו, באת וצבענו ביחד את הדירה. וכשעברנו לירושלים העברת איתנו את הדברים במסירות. גם את האופניים שלך, שאהבת, הבאת לי, אמרת: 'אתה צריך את זה יותר'."

עינב: "כינינו אותו בצחוק 'הצדיק המצחיק' - כי היה שטותניק, שובב. מסתבר שהוא היה יותר צדיק ממצחיק. נשמה טובה, זה מה שאתה. תמיד התגאיתי בך. זכינו ל-16 שנה במחיצתך. תמיד תהיה חי בתוכי."

עדיאל: "כל יום כשהייתי נכנס הביתה, דבר ראשון הייתי שואל: 'איפה שקד?' הוא לימד אותי לרכב על אופניים. הוא הוריד את גלגלי העזר וישב מאחורה על הסבל. ככה הוא עשה לי שיווי משקל. הוא הסיע אותי והראה לי איך, עד שלמדתי בעצמי. היום אין לי עם מי לריב על המחשב, ובכל זאת אני מרגיש שהוא עדיין כאן."

חגית, שכנה: "קסם של נער, מבט נבון וחיוך קבוע השמור לכל עובר ושב. כך הכרתי אותך באחד מימי החול אחר הצהריים בשבילי השכונה. ליווית באותו יום כמה אחים לגן השעשועים. התלווינו אליכם, ילדותי ואני, ומיד הזמנת אותן: 'בואו אני אנדנד אתכן'. וכך נדנדת אותן שוב ושוב בסבלנות אינסופית והמון אהבה. וחשבתי לעצמי זה נער מיוחד. והן אמרו בגאווה – 'שקד בייבי סיטר שלנו'."

לאחר שסיים בית ספר יסודי ביישוב מגוריו, קדומים, המשיך שקד לישיבה התיכונית בקרני שומרון.

שקד, כשמו כן היה. כשרצה משהו שקד והתאמץ עד שהשיג, אך הכול בדרך היושר והאמת. מוכשר היה ויצירתי. התנדב באיל"ן, צילם וניגן בסקסופון. אהב לעסוק בספורט.

ביום חמישי בערב, אור לב' בניסן תשס"ו (30.03.2006), אספו בני הזוג הלנה ורפי הלוי, שנסעו במכוניתם מפתח תקווה לקדומים, שלושה טרמפיסטים בצומת קרני שומרון: שקד לסקר שחזר מחוג קפוארה, רעות פלדמן בת שירות ביישוב קדומים ועוד אדם, מחבל ערבי שהיה לבוש כחרדי. כעבור עשר דקות של נסיעה, בכניסה לקדומים, בשעה 21:45, פוצץ המחבל את חומר הנפץ שעל גופו. כל היושבים ברכב, בהם שקד, נרצחו.

שקד מסר נפשו על קדושת ארץ ישראל ועם ישראל. הוא נרצח שבוע ימים לאחר יום הולדתו ה-16, ויום למחרת, ערש"ק פרשת "ויקרא", הובא למנוחת עולמים, ביום המילה שלו, בבית העלמין בקדומים. הותיר הורים, שני אחים ואחות.

ספד לשקד יאיר, חבר: "בשנותיך המועטות כאן זכינו לאוצר עצום ויקר. מודה אני לאלוקים על כל רגע ורגע שהיית אתנו, על אורך רוחך הטוב והשופע, על הקלילות וראיית הדברים בצורה נכונה, על חוש ההומור הנפלא שאין שני לו. בכל דבר ודבר ידעת למצוא את החלק המתוק."

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה